Az én történetem...

Évekkel ezelőtt Umberto Eco munkássága és a hozzá kapcsolódó nyelvfilozófiai, szemiotikai értekezések töltötték ki a mindennapjaimat. Ami nyilvánvalóan megmaradt az akkori időkből, és a mai napig megmozgat, az az, ahogy az egyéni sorsok, helyzetek, megélések, történetek kibontakoznak, és az addig rejtett értelmük megnyilvánul az asztrológia és a biologikus megközelítés fényében.

" - Mondd el nekem, amire csak emlékszel. Én a kezem ügyébe kerülő ténytörmelékekből, eseményfoszlányokból formálok a gondviselés tervébe illeszkedő históriát. Jótett helyébe jót várj: te megmentetted az életemet, és így visszaadtad a maradék kevéske jövőmet; hát én meg az elveszett múltadat adom neked vissza.
 - Lehet, hogy értelmetlen az én históriám...
 - Nincsenek értelmetlen históriák. Én pedig olyan ember vagyok, aki ott is rálel az értelemre, ahol más semmit sem lát. Akkor pedig az élők könyve lesz a história, trombitazengés, melyre századok óta porló holtak kelnek ki sírjaikból..."
(Umberto Eco: Baudolino)



Márton Ibolya - www.tudathang.hu - tudathang@gmail.com